20 mars, 2008

Illustratören


Eftersom jag fokuserat så mycket på butiken, har jag inte gjort så mycket reklam för min verksamhet nummer två: illustrationerna. Men så hittade jag en söt pingvin som jag bara måste få visa er! Jag illustrerar ditten och datten, mest läkarböcker, vilket ställer stora krav på kylig exakthet i penseldragen. Men ibland får jag sväva ut, och då kan det bli någonting som den här lille rackaren! Broschyren var färdig för tryck, illustratören satt på verandan med ett glas vin, och då plötsligt ringer projektledaren:

"Hej! Du, vi behöver EN pingvin till! Och fort! Han skall vara... tja, liksom förälskad, på något vis."

Penna. Papper. mer vin. Rita, färglägga, scanna, maila. En timme senare var han klar.

Dramatik på hög nivå! Visst blev han SÖÖÖT?

Inga kommentarer: