17 februari, 2010

Beth Quinn - lagerrensning!

Gókväll, kära vänner!
Nu skall jag visa några butiksbilder. I höstas såg det ut så HÄR på ett av borden i butiken:IMG_0751
Smyckena kommer från Beth Quinn Designs. Beth är smyckedesigner, hemmahörande i Arizona, USA.IMG_0737 Hon har älskat att skapa vackra saker sedan barndomen. År 2001, när hon fick ärva sin fars verktyg för att arbeta i metall, tog skapandet fart på allvar.IMG_0739
Citat från Beths hemsida: “Beth's jewelry is full of her love for old, worn and shiny...” Hon skapar av gammalt och nytt, och hennes smycken har ofta tänkvärda budskap.IMG_0740IMG_0746IMG_0741
Vissa av smyckena här på bilderna är redan sålda, jag tog fotona och sedan försvann de någonstans i min dator där jag inte hittade dem förrän nu… (SLARVMAJA!!!) 
IMG_0742
Men vissa smycken finns kvar, och nu är det dags att beställa mer från Beth!IMG_0743  Därför tänker jag nu lägga ut en del på Tradera. men FÖRST…IMG_0748
…ville jag kontrollera om det finns intresse hos mina kära bloggvänner att fynda någonting bland det som är kvar?
Vissa av smyckena görs inte längre, så passa på! Jag sätter ned priset med 20%, bara för er. OK, då kör vi!
1) “She not only saw a light at the end of the tunnel, she became that light for others” (“Hon såg inte bara ljuset i slutet av tunneln, hon blev det ljuset för andra”) - klassikern med glödlampan… Stor medaljong (3,5 cm diam.) dekorerad med pärlor och kristallpärlor, och så en söt liten glödlampa.
Pris: 449:- (Nu: 359:-)IMG_7480
2) “Elle aime la vie” (“Hon älskar livet”). Ett franskinspirerat smycke! Pärlor, små kristaller och ett vacker medaljong med antikt motiv av Eiffeltornet.
 Pris: 499:- (Nu: 399:-) IMG_7486
3) “Treasure your Moments”, ett smycke med riktigt antik och klassisk känsla! Med svarta facettpärlor och små kristaller. Passar verkligen till ALLT!
Pris: 499:- (Nu: 399:-) IMG_7488
4) “Strength, Courage, Wisdom” (“Styrka, mod, visdom”). Härligt stärkande ord! Söt liten medaljong (diam 2 cm), dekorerad med en krona på toppen, och så en gnistrande sten under.
Pris: 399:- (Nu: 319:-) IMG_7505
5) “She loves life” (“Hon älskar livet”). Liten medaljong (diam 2 cm), klassisk  och vacker, med en pärlkedja, ca 45 cm lång. 
 Pris: 239:- (Nu: 189:-) IMG_7514
6) “She is Happy” (“Hon är lycklig”), ett fantastiskt, unikt smycke som du garanterat inte hittar på någon annans hals!
Dekorerat med vita rosor, små crèmevita tygblommor, pärlor, gnistrande stenar… och så tangenterna “K” och “8” från en gammal skrivmaskin!
Pris: 599:- (Nu: 479:-)        IMG_7506
IMG_7508IMG_7509
7) “Fe-armband” var det någon som kallade dessa… De är gjorda av skir, crèmefärgad spets med bitar av ett gammalt måttband inuti. Ljuvligt sköna och lätta att ha på sig, och garanterat ett samtalsämne i alla sammanhang!
Pris: 299:- (Nu: 239:-)
De finns med två olika texter:IMG_7490
 “Joie de vivre” (“livsglädje”)…IMG_7491
…och “Elle aime la vie” (“Hon älskar livet”). IMG_7493
8) “She ran ahead where there were no paths” ("Hon fortsatte framåt fast det inte fanns några vägar").  Ett litet “tittskåp” med vackert krön. Baksidan har också glas, och är prytt med gammalt, franskt tidningspapper. Finns både med kulkedja eller kabelkedja i två olika längder.
Pris: 229:- (Nu: 179:-) IMG_7495
9)“Blessed Mama” (“Välsignad mor/kvinna”). Den perfekta gåvan till den blivande eller nyblivna modern? Förutom texten är denna likadan som smycket ovan. Här ser man också hur kabelkedjan ser ut.
Pris: 229:- (Nu: 179:-) SÅLD!  IMG_7497
10) “Live, Love, Laugh” (“Lev, älska, skratta”), med krona och små stenar. En ring som drar uppmärksamheten till sig… Men riktigt skön, antik känsla!
 Pris: 299:- (Nu: 239:-) IMG_7499
IMG_7501
Om någon har några frågor, eller skulle vilja bli stolt ägare till någon av dessa smycken: maila till mig på: floraskulle@yahoo.se.
Godnatt allihop! Själv ser jag fram emot en välbehövlig sovmorgon imorgon… Välsignade sportlov!
Kram:
Annette
P.S: Jo, jag glömde ju: Beth bloggar också! Vill ni, så kan ni besöka henne på: http://bethquinndesigns.blogspot.com/ Där hittar ni fler av hennes läckra smycken. Tjings, nu sover jag nästan! ! D.S.

6 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Kära Namne!
Jag vill ha halsband nr 8. Mejlar dig.
Kram!!!

Diverselådan! sa...

Och jag är fortfarande Hallongränd 4. Fattar inte varför den andra bloggen, som inte är i bruk än, kommer upp.
Kram igen från Annette

Home No.1 sa...

Ahh snyggt!!! vill ha ja allt! hahaha kanske vore något till webbutiken?! Kram Annica.

Möllebacken sa...

Åh! jag höll nästan på att tappa andan när jag gick in och kikade på hennes blogg! Så vackert. Jag hoppas att du har planer på att beställa hem
" catch a ride on a butterfly"-Charmhalsband,
för då vill jag vara första tjing!
Kram Pella

Möllebacken sa...

hej Anette.
mejlade dig angående en Beth Quinn-ring som jag var intresserad av, har inte hört ngt. kanske inte mailet kom fram?
Ha det bra.
Kram pella

Möllebacken sa...

Hej igen.
jag har mailat dig. om det inte fungerar så får jag slå dig en signal så jag kan beställa dina vackra alster.
Kram Pella