10 juni, 2010

När lugnet precis hade lägrat sig...

...och vi började bli klara med vårt renoveringsprojekt, då fick jag helt plötsligt syn på ANNONSEN.
Det här huset har jag åkt förbi många gånger, och undrat varför de stackars lokalerna är så tomma och ödsliga? Nu talade det med mig på visningen:

"Köp mig! Vi hör ihop!!!"

Och hur ofta hittar man ett hus från tidigt 1900-tal (1911) med idylliskt, lantligt läge och ändå mitt i samhället? Där man kan låta barnen springa fritt och cykla själva till skolan?
Där man har två butikslokaler och TRE SKYLTFÖNSTER att exponera Floras kulles vackra saker i?
(Jag drömmer redan om julskyltning: ljusslingor, granris, marshaller, glögg...)

Fortsättning följer!

19 kommentarer:

Susanne sa...

Så längesen du var inne här!!
Ett jätte stor Grattis till huset ,,oj oj ..Ja jag kan tänka mig att här blir det superfint..Kram Susanne

Smycken och Smulor sa...

Så spännande! Grattis till huset, det ger nytt jobb och nya möjligheter förstås!
Marie-Louise

Walther sa...

Vad kul! Grattis!
Walther och Jacqueline

LillaFlisan sa...

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIHH!


Grattis!!!!!!!!!!!!



Jag är så glad för er!!

Underbart!


Största Kramen

Flisan

P.s.
Kan inte låta bli...

För om tre timmar är den nån som har sommarlov.... gissa vem???

jiiiihaaaaaa!!!

Home No.1 sa...

Hej oj då! Grattis ska bli roligt att följa...vilket perfekt place! kramm Annica.

heavenandearth sa...

Länge sen!!! Kul att "se" dig igen!

Grattis till... mer att göra!? *skratt*
Vad härligt o spännande med ett nytt husprojekt! Det kommer att bli spännande att följa dig på resan! För du kommer väl att blogga om det?? Please!!!

Ha en riktigt go helg!
Kramen! Iréne

Viola sa...

Det var ett tag sedan sist och mkt har hänt både för dig och mig...Jag sänder till er bägge en stor GRATTIS KRAM VIOLAN

White cotton grass sa...

Stort grattis!!!

kram
helena

Eva Linnea sa...

Oh, la la! GRATTIS till detta fina hus. Det verkar ju passa er & "Floras Kulle" till 100 % (eller mer).
Kram

Josephine sa...

Nej men hallååååå vad spännande! Vart ligger detta hus??? Inte allt för långt bort hoppas jag! Jättegrattis!!! kram och hälsa.

Jo

mariaK. sa...

Oj, oj, oj! Grattis! Skulle man kunna få läsa fortsättningen på historien:-)
Kram, Maria

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Grattis!

Sommerklem

Unknown sa...

Hur gick det sen då gumman?

kramar Malin :)

designofluna sa...

Åh, vad häftigt hus! Renoveringsfingrarna börjar klia! Jag tänkte passa på att meddela att jag har lagt ut en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin

Sara sa...

Kikar förbi för att se hur det går för er :)

Anders Magnusson sa...

Hej!
Min kära vän!
Du är nominerad för Beautiful Blogger Award av mig
Kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den.
Tacka och länka till den som nominerade dig.
Nominera sju andra bloggare och länka till dem.
Berätta sju intressanta saker om dig själv.

Varför? Jag läser då o då din blogg och får lite annat perspektiv och du berikar mitt liv genom att finnas må så gott!!

Elin Damberg sa...

Amen HEY baby, har jag saknat dig? Ja, det har har jag. Har ni köpt ett hus till och startat västra Sveriges största Vintage Store och blivit champagnefrukostkändisar och producerat tre barn till?? Hahaha, jo, jag minns din kärlekshistora... ähum... med Paris. Jag minns också att parisarna fick svabba av hela Sacré-Cœur sen ni hade varit där!!! Puss!! :-D

mariaK. sa...

Ville bara önska en god Jul!
Julekram, Maria

LillaFlisan sa...

Sööööööötnos!!!
Hur länge sen är det inte vi hördes av!
När jag fick syn på din kommentar jublade jag! Så himla roligt att höra från dig.
Oj, så spännande det låter med renoveringen och allt... Jag har själv rivit ner vävtapeter till förbannelse här hemma när vi tog över huset. Ja, eller väv och väv....sjögrästapeter var det. som gick sönder i mikroskopiska bitar varje gång man lyckades få tag på en ände att dra i.
Men jag kan trösta dig med att man glömmer så snabbt bort allt elände man haft med renoveringar.... Det är lite som med förlossningar tror jag. Det gör JÄVLIGT ont men är glömt i samma sekund man ser det färdiga resultatet. Här hemma håller vi på att börja om med allt. Vi har fortfarande inte gjort allt vi drömt om, det räcker inte våra ynka lärarlöner till men man får ta det nödvändigaste och så får man försöka hitta budgetvarianter. Här har det köpts en ny bil i stället så badrummet på övervåningen och romresan ligger på is just nu. (jag har dessutom aldrig förstått mig på tjusningen med nya bilar...hur KUL är det egentligen att åka runt i en ny bil i stället för att bada i fontana di trevia så det känns lite EXTRA surt just nu. Även om nybilsdoften är UNDERBAR ,hahahaha)

hoppas på stt få se alla dessa bilder du tar och så på resultatet förstås!

massor med pussar och kramar till dig och de dina!

Flisan