20 november, 2006

Så här VILL vi bo!

Så här kunde det ha sett ut, om jag hade fått bestämma. Nu bor vi tyvärr inte i Norrland.
Tanken har dock funnits, att köpa en norrbott ensgård och flytta ned i delar till en tomt i Göteborgstrakten.

Huset på bilden är en hembygdsgård i Gammelstads kyrkby utanför Luleå, där jag kommer ifrån. Den heter Hägnan, tyvärr hittade jag ingen hemsida men läs mer HÄR. Hit åkte vi på skolresa när jag var liten, för att lära oss hur man levde förr i tiden. Troligtvis skapade detta mitt stora intresse för inredning, och då förstås i gammal stil. Här ville jag bo!

Så fort tillfälle ges beger vi oss nu dit med hela familjen, för att om möjligt indoktrinera våra egna ungar. Jag tar förstås massvis med inredningsfotografier att inspireras av hemma. Skall vid tillfälle lägga ut även dessa till beskådande...

Inga kommentarer: