16 juni, 2008

Toile de Jouy

Nu när jag pratat mig varm för La Redoute... Det verkar stört omöjligt att få tag på Toile de Jouy-mönstrade tyger, om man inte vänder sig till värsting-design-tvåtusenpermeter-tygerna. Jag som alltid älskat dessa historiska mönster, har aldrig ägt minsta lilla Toile de Jouy-mönstrade trasa. MEN... så plötsligt, så finns det. På La Redoute!
Är annars inget stort fan av La Redoute, web-shoppen är en mardröm. Mitt enda köp hittills är ett par röda lackpumps, som jag inte kunde motstå. Där blev slutnotan fel (förstås till min nackdel), så jag fick ringa och klaga.
Men glöm gammalt groll, detta kunde jag bara inte missa.

Titta på bilden ovan. Den stora kudden i nedersta lådan ligger i min soffa hemma. Fast grå. Jag fyllde överdragen med ett par gamla tyska sovkuddar, som tappat fjädrar så bara hälften finns kvar. De går att fluffa upp till perfekt tjocklek för en myskväll i chesterfielden (som förhoppningsvis snart blir en Ektorp från IKEA...)
.
På önskelistan står även ett par mindre kuddar med samma mönster (nedan):
Dessa påslakan har jag inte. Men bilden är så vacker.
Dessa däremot, slog jag till på! De är rödare i verkligheten, och med randig baksida. Jag har inte använt dem ännu. Det får bli vid ett speciellt tillfälle (när nu det behagar infinna sig!)
De är även vackra i blått. Här ser man ränderna!
Som sagt, keep dreaming. Och åter till verkligheten...
KRAM:
Annette

Inga kommentarer: