08 juni, 2008

Blomsterburen

Utomhus torkar det mesta bort. Vi har en altan med söderläge, och det skall nog vara kaktusar som överlever där.

På mors dag fick jag presenter av barnen. Burkar med nutella och jordnötssmör, samt chokladkakor (tack för de kalorierna! Fast jag behöver inte bekymra mig. Barnen hjälper förstås till att snaska i sig godsakerna).

Men jag fick inte bara snask, utan även ett par fina murgrönor. De fick bo i den här blomsterburen från Ib Laursen, som är trasig på baksidan, men som på något mirakulöst sätt ändå håller ihop.

Bredvid den står en gås i hönsnät, som min mor tröttnat på. Helt underbar tycker jag! Men han behöver ett vitt band under hakan.

Slutligen den lilla stenen med ödlan på. Den är helt verklighetstrogen, och är uttäljd direkt ur stenen, i ett stycke.

Gjutjärnsbordet är bortrövat från en skräphög, rostigt och trasigt men troligen från tidigt sekel. Den historien är värt ett eget inlägg, för det var ganska äventyrligt... Väl hemma fick jag det blästrat, och målade det med mörkgrön hammerit (metallfärg). Det kommer antagligen att byta färg till vitt, inom en snar framtid...

Råkade också åka förbi IKEA för ett par helger sedan. Och då blev det ett olivträd, en present till mig själv! Kostade endast 119:-, så jag kan överleva om det dör knall och fall. Men jag skall göra mitt bästa.
Godnatt och sov gott! Är lite pömsig, för vi kom just hem från Värmland. Jag köpte med mig en kamin hem (av alla saker!). Tur att mannen är så förstående...

KRAM//Annette

Inga kommentarer: