18 april, 2008

Huset Elliot




















För någon vecka sedan var jag uppe i Ulricehamn hos kompisen Marie, som sakta men säkert konverterar sitt hem enligt det dansk/franska "Shabby Chic"-konceptet. Gissa om jag blev inspirerad! När Maries kära make reser iväg till USA går det fort... Fram med den vita färgen och våtservetterna (jo, det är sant! Marie varken maskar av, täcker golvet eller byter om när hon målar. "Våtservetter", säger hon, "man kan använda dem till allt!")Här ser ni några detaljbilder från det vackra hemmet.


Här finns hela det dansk-franska registret: ljus från Le Crapaud (vi kommer att sälja sådana i butiken - smygreklam!!!), kedja med gamla fotografier, fattigmanssilver, madonnor... you name it! Jag har börjat så smått att ta till mig den här stilen, eftersom jag alltid gillat gammalt och nött, men vill ha det lite ljusare omkring mig.

Marie håller på att komma igång med bloggandet, vilket är jättekul eftersom hon alltid har nya projekt på G, som betydligt fler än jag nog kommer att bli inspirerade av. Just nu kämpar hon med att få text och bild på sina rätta platser (inte helt lätt, jag vet!) Klicka här för en smygkik hos "Huset Elliot"!

Sedan letas det nytt hus också (i Göteborgstrakten - HURRA!!!) så vi ser fram emot spännande skildringar av renovering och diverse "pyssel"framöver!
Givetvis hann vi med en loppistur också under dagarna hos Marie. Det blev som vanligt en del inköp, som kanske är värda att visa upp vid senare tillfälle...

Inga kommentarer: