14 juni, 2008

Öjersjö Storegård

För ett par veckor sedan hade GP ett reportage om en familj som renoverat ett gammalt hus med anor från 1700-talet. Den låg länge framme på köksbordet, och jag stack den under näsan på mannen vid ett flertal tillfällen. "Titta, ett sådant här hus vill jag ha!" Som om man kunde sticka ner till Coop och shoppa sig ett.
.
Det heter Öjersjö Storegård 2, och ligger förstås i Öjersjö, inte så långt härifrån.
Tack vare att några av bilderna var med på min favvis-blogg (ni vet vilken), så hittade jag bilderna på nätet. Här får ni se några av de vackraste, för mig är det ren inspiration!










Man blir varm i hjärtat när man ser sättet de gjort det på. Den tidstypiska, varsamma renoveringen, som ändå gjorts för att fungera som ett hem för en barnfamilj, med allt vad det innebär.

Artikeln kan man läsa här, de vackra fotona är tagna av Anna von Brömssen, och vill ni se allihop hittar ni dem i ett bildspel här.

KRAM (och godnatt!)

Annette

Inga kommentarer: