16 juni, 2008

Frotté-cravings

Kolla in bilden. Här snackar vi ALLVARLIGA frotté-cravings... Rosorna, handduksställningen, de blekta pastellerna... MMMM! Man skulle vilja dekorera en tårta med de små läckerbitarna. Dessutom har jag tröttnat på de mullvadsbruna, som till råga på allt råkade hamna bredvid Klorinflaskan i skåpet. Hela bunten blev mer eller mindre flammiga. Nedrans otur! Kanske man kan bleka dem vita...? Nehej, jag köper nya istället! Nu när La Redoute har rea och allt, vilket lyckligt sammanträffande! Familjen får äta makaroner hela juli månad, så löser det sig ekonomiskt...
(Nej, jag skojar faktiskt. Får fundera på detta ett tag till. Men drömma kan man ju alltid! Titta och njut!) Helst skulle jag förstås vilja ha alla sorter, så att man kan göra så här läckra, spontana högar runtom i badrummet...
...Men jag får nog nöja mig med de vita (titta på fransarna! Visst måste man älska dem!)
...Och KANSKE ett par rosa till barnen!
En badrumsmatta vore bra, i helvitt. Skulle uppskatta en matta precis som de som hotellen har; tjocka men lättvättade, inte som min matta från IKEA. När man tryckt in den i tvättmaskinen är det proppfullt. Man måste ju tänka på miljön!
Jaha, det var dagens dreggel. Åter till verkligheten.
.
Verkligheten ter sig just nu ganska solig, trots regnet.
Igår morse vaknade jag med ett ryck - KLOCKAN VAR ELVA!!! Mina små änglar till barn såg på film i frid och ro.
De hade nog inte varit vakna så länge, för vi var på kalas kvällen innan och de kom i säng ovanligt sent, men ändå! De hade tassat på tå för att jag skulle få sova. Blir man tårögd av lycka då, eller vad? Och så skäms man ju såklart, för att man bara kan med att sova så länge!
Så igår kväll kunde jag förstås inte somna. Jag tog istället fram burken med vit linoljefärg, och gick lös på arvegodset (bilder kommer!)
.
Och nu har barnen har åkt med farmor och farfar till sommarhuset. Det betyder att vi kan åka in till sta´n på onsdag, för då börjar semestern. Vi tänkte äta frukost på Le Pain Francais, sushilunch... you name it! VÄRSTA LYXEN!!! Men man saknar förstås kottarna redan. Aldrig är man nöjd.
.
KRAM:
.
Annette

Inga kommentarer: