13 juni, 2008

Maries nya projekt!

En sprickfärdig Marie ringde för en stund sedan: "Vi har köpt hus!"
Det var inte en dag för tidigt, eftersom Maries man börjar jobba här till hösten. Men som bekant är det inte självklart att kunna skaffa sitt drömhus här i Göteborgsregionen. Snarare får man köpa ett hus (som man kan klara av ekonomiskt), och sedan skapa drömhuset själv.
Välkommen på en rundtur i Maries nya projekt!

Det ligger på en återvändsgata, i ett vackert och barnvänligt område. Bra början. Exteriören såg ni på bilden ovan.

Här har vi klivit in i köket. Har det "Shabby-Chic-Potential"?
Johodå, det tror jag nog. Trägolvet = helrätt. Lite lantlig charm. De bruna panoramafönstren går bort, men värre har man sett!
Bibliotek i vitt? Varför inte! Någon ser ut att ha tänkt till här, med bjälkar, bra belysning och allt. Här kan Marie bara flytta in med sina vita soffor.
Öppen spis = STOORT plus i kanten! Förutsatt att den fungerar. Men det bör den väl göra, om ingen sprayat fusk-sot på teglet.
Här kan man misstänka att någon "home-stageat" lite i smyg...
Samma blå färg som köksluckorna? Men en fungerande, vit bas. Kanske inte drömbadrummet, men helt OK. Bara att släppa loss det kreativa yrvädret härinne, så blir det hur chict som helst!
Neutralt. Lite shabloner från Jeanne d´Arc, och man vaknar upp i Aix en Provence... Men vad är det för golv, tro? Nålfilt..? Huga!
Här ser jag bara sängen. En imperialsäng av samma typ finns i mina föräldrars gästrum. Jag brukar sova i den när vi hälsar på dem, för den är bara 1.80 lång. Som tur är buktar fotgaveln ut någon decimeter, så jag slipper sova med böjda ben. Denna ingår dock inte i Maries husköp...
Hallen på övervåningen. Här krävs en mer omfattande styling om man skall få lantstilen att sitta. De där trappräckena är ju rätt hopplösa. Vit färg och en rundad vad-det-nu-heter uppe på räcket skulle göra susen!
...Och så kommer vi ut igen, till altanen som verkar jättebra placerad. Vi ser fram emot grillkvällar till hösten!
För nu har vi bott i olika städer i ganska många år, jag och Marie. Snart slipper vi pendla, för vi kommer att ha en kvarts bilväg mellan oss! Det är en sådan lyx så jag har inte fattat det ännu. Välkommen tillbaka till Götet - du är SÅÅÅ välkommen!
Och även resten av den härliga familjen, såklart.
KRAM:
Annette

Inga kommentarer: