16 juni, 2008

Sekelskiftesromantik

Gudrun Sjödén har aldrig varit något för mig. Tidigare. Ända tills jag såg de här fotona, tagna i och runt Villa Sjötorp, det vackraste lilla pensionat jag någonsin sett. Så här lyder texten på hemsidan:

"Villa Sjötorp stod klar 1901. Den byggdes som sommarbostad åt bruksägare Emil Haeger på Lilla Edets pappersbruk. Han hade redan tidigare inköpt ett vackert strandparti på Lyckorna. Nu ritade han själv villan och tillverkade alla delar till den på sin snickerifabrik i Lilla Edet. På två stora pråmar fraktades dessa till Lyckorna via Göteborg. Delarna var märkta, och på kort tid restes den vackra villan".

Gå gärna in och läs mer här!

(När jag fyllde jämna förra året, fick jag en slant att använda för en pensionatsvistelse. Det har ännu inte blivit av, tyvärr. Alla förstår väl vart jag vill åka...?)

Åter till kläderna. Skulle några nya kläder inköpas till sommaren -07 så var det dessa! Den svarta blusen här till höger ville jag förstås ha. Och den äggskalsfärgade klänningen, modell konstnärsrock. Till den använder jag den ärmlösa toppen i svart, och de vida byxorna, också i svart. Den kortärmade äggskalsfärgade toppen har jag använt massor. En kofta blev det också, men den satt aldrig så bra. Men det är sköna kläder. Man kan drömma sig bort i dem.













































Dansskorna är SÅ sköna! Jag har ett par till på G. Svarta. För nu är det rea igen...

Så här såg jag ut i denna outfit förra året, någonstans på Sveriges sydspets:
Visst är det nästan odrägligt romantiskt? Man kunde tro att jag alltid ser ut sådär på stranden. Det gör jag, jag hatar verkligen att sola! Jag ser så där Skagen-aktig ut, när jag släpar kjolen i vattnet hellre än att ta av mig den.
Här kommer fler bilder från Villa Sjötorp:

Här kunde man väl överleva en helg?
KRAM:
Annette

Inga kommentarer: