08 juli, 2008

Läskiga källaren

Ibland behöver man påminna sig om hur det såg ut innan. När jag funderar över varför källaren aldrig blir klar, behöver jag titta på de här bilderna. När jag och min händiga kompis Marie (med bloggen "Huset Elliot") sprutmålade det första rummet i det som skulle bli butiken.
(Marie är en snygg tjej, men jag visste inte om hon ville vara med på bild. Särskilt inte efter fyra timmars sprutmålande... Så jag censurerade henne så länge. Så slant jag med penseln i paint, därav kaninöronen. Förlåt, Marie!)

Tyvärr har jag inga riktiga "före"-kort, på hur det såg ut på bilverkstads-tiden. Men här finns ett på vår tvättstuga när vi flyttade in i huset. Det är alltså verkstadens gamla omklädningsrum, med dusch och allt. Huga!!! Ingen ville gå ned dit och tvätta. Garderoben ekade tom. Så tvättmaskinen fick komma upp till badrummet istället...
Så! Nu känner jag mig nöjd igen!
GODNATTKRAMAR:
Annette

Inga kommentarer: