21 maj, 2008

Calou clogs

Det var ett himla tjat om de här träskorna!

Modellen heter "knyta", och kommer från svenska skotillverkaren Calou.
Man ser dem överallt, i snart sagt varenda inredningsblogg.

"Träskor?" tänkte jag, med viss skepticism. Jag växte trots allt upp i sådana. Hur klarade de små barnfötterna av steniga skogsstigar, med dessa formade träbitar på fossingarna? Har dock inget minne av några problem, så det måste ha funkat bra ändå.

Dessa tillhör en ny generation träskor. Högkvalitativt skinn, en sula av trä närmast foten, och så stötdämpning av polyuretan.

Efter några tittar på nätet var jag fast. Jag såg mig själv, iförd vit tunika, blekta jeans och ett par vita "knytisar". Måste ha! Både ett par till mig själv och många par till butiken. Och så idag fick jag det efterlängtade samtalet från Carina på Calou: vi får bli återförsäljare!

Beställde på stående fot både svarta, vita och silverfärgade. Bara titta på läckerbitarna... (bilden är från Calou´s hemsida).
Levereras till oss om tre veckor, så då är tanken att Floras Kulle äntligen skall slå upp portarna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara träskor! De ser en aningens annorlunda ut än mina egna som är koskinshåriga!!

Hälsn från lantlollan i Kareby

Anonym sa...

Jag är helt förälskad i dessa träskor. Kommer du att ha de vita i stl.36 och vad kommer de att kosta? Frakt? Du kan mejla mig:
kristina.bohman@telia.com

Anonym sa...

Hej!
Säljer du fortfarande dom silvriga träskorna?
Tacksam för svar


jfischier@hotmail.com