26 maj, 2008

Vita projekt

Även min mamma har hakat på den vita trenden!

Jag fick fria händer med den sjuttiotalsröda pallen i toaletten, så den fick bli målad i den gamla goda "IKEA-gustavianska" färg som jag gillar så mycket (S2005-Y30R) Här ser ni resultatet, före (slipad), och efter:



Ungarna älskar den här pallen. De brukar stå på den när de tvättar händerna. Nu när vi lånade hem den, tog de med den in på vår toa, och låtsades att de var hos mormor...
Jag vet inte hur gammal den är, men det står skrivet "18,75:-" under med blyerts.

Även en gammal ängel kom fram ur skåpet. Jag har fått den av vännen Heidemarie, men eftersom den var svart, med någon slags guldfärg i nyllet, så har den aldrig riktigt passat någonstans. Heidemarie föreslog redan när jag fick den, att jag skulle måla den vit. Först nu föll enkronan ned:

Den fick bli vit, med hjälp av Capacryl Lackfärg V25 från Caparol (Det vore väl bra om jag kunde komma ihåg att ta "före"-bilderna verkligen före, och inte "precis-när-jag börjat-måla"! Så är det alltid). Visst blev det skillnad? Nu får den ligga framme på bordet i salongen, i väntan på väggplats.

Slutligen gick jag lös på ett par små skulpturer, minnen från en kurs jag gick en gång. Nu får de också stå framme! Här använde jag V-slip (vit, vattenbaserad grundfärg):

Inga kommentarer: