12 maj, 2008

Födelsedagspresenten

När det var dags att fylla jämna förra året, åkte vi till Särö Trädgård. Jag skulle få välja present själv. Vi brukar ge varandra saker till trädgården, eftersom vi inte har några fria ytor inomhus längre. Så nu brer vi ut oss i trädgården istället!

Efter en hel del tittande valde jag dessa två kolosser till urnor. Vissa kvinnor får försiktiga små guldringar i present. Andra får trehundrakilos urn-monster med bockhuvuden. Jag tillhör den sistnämnda gruppen.

Härom dagen påpekade jag, att det vore ju TREVLIGT om urnorna var på plats innan jag fyller år nästa gång. Och det är ganska snart. Så mannen fick eld i baken, och gick ut för att gjuta komplicerade betongplattor. Jag fick i uppgift att skriva namn och datum på dem (kunde inte med att skriva "på 25-årsdagen", lite kan man väl modifiera sanningen, men det är en helt annan sak att rista in det i betong... Så jag nöjde mig med datumet).

På plattorna har vi nu placerat de fyrkantiga fundament som urnorna skall stå på. Nu måste vi fjäska med grannen som har alla slags maskiner. På något vis skall vi väl kunna baxa upp dem. I år skall jag önska mig en vinkelslip istället.

(Jo, det är en kopp kaffe man ser på det vänstra fundamentet!)

Inga kommentarer: