08 maj, 2008

Hopplöst på efterkälken...

Hemma hos min kompis Marie i Ulricehamn är allting vitt nuförtiden. Så där ligger man hopplöst efter, om man har tänkt att bli en "vita hemmare" (se förra inlägget!) Inte ens det planerade inköpet av en Ektorp bäddsoffa lär jämna ut placeringen, tyvärr...

Här kommer ytterligare bilder från Maries vita paradis. Där kan jag slänga mig i väggen med min ynkliga nysilverbricka!
Här ser vi Nysilverbrickan med stort N...
Vitmålad tallrikshylla i matsalen, fylld med blandad kompott av loppisfynd och roliga inköp från webshoppar.
På buffén i matsalen. Observera den grå zink-saken som sticker fram till höger i bilden! Det är en ask som går att dra ut (som en tändsticksask), och på locket sitter en ljushållare. Jag fick omedelbart habegär, och NU har jag äntligen hittat den, i webbutiken Fridas gård. Inte så att Marie inte ville avslöja var hon köpt den, men hon kom faktiskt inte ihåg. Vilket får mig att MISSTÄNKA, att det shoppas en hel del från dylika webb-butiker, kan det vara så, Marie? Hmmm...????Urtjusigt vitlaserat skåp. Titta in på Maries blogg för fler bilder.

Vita överdrag på sofforna skapar omedelbar sommarstämning. Den virkade kudden till höger är från IKEA.Fågelbur på buffén i matsalen. Avis!

Hjärtan på tråd. Denna är FEJK! Visst är det bra? Inga fler deprimerande döende växter i fönstren. För det är väl dåliga vibbar enligt Feng Shui? Mina växter är inte bara döende, de är dammiga också. Sämsta tänkbara vibbar.

Nu skall jag gå ned till den blivande butiken, på dagens schema står upppackning och prismärkning av textilier från Nyblom & Kollén.

Kram!

Inga kommentarer: